vrijdag 23 juli 2010

Klein testje: blauwe plek

Als je iemand een half uur lang tikjes geeft met je vinger krijgt die persoon een blauwe plek.

Aangezien ik hier toch al onnozele testjes deed, kon dit er ook nog wel bij. Bovendien wilden Germaine en Bernadetta dit maar al te graag op mij uittesten. Gelukkig kon ik ze nog ompraten, en veranderde het OP UW VOORHOOFD! in op uw arm dan.

Germaine begon. Hoe lang noooog? Euh... Zevenentwintig minuten zus. Na ongeveer 5 minuten voelde ik het al en was ik er vrij zeker van dat het een blauwe plek zou worden. Ze hebben het niet makkelijk gehad, die twee, we waren zelfs even bang dat zij blauwe plekken op hun vingertoppen zouden krijgen.

Na een half uur -eindelijk!- voelde mijn arm een beetje slap aan, en zag je nog niet meteen iets. Nog maar even wachten tot de volgende dag. En toen... Niets. Geen blauwe plek.

Ik wist het, we hadden harder moeten duwen hè! Euh nee, Germaine, toch niet. Het is gewoon een fabeltje.

2 opmerkingen: