dinsdag 20 juli 2010

Kinderpraat

Ik ben nu bij mijn tante, dat nichtje en die neefjes die ik zo gemist heb. Dus even een bloemlezing van wat er hier allemaal geconverseerd wordt:

A. (nichtje): Ilse, op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag staan er ook zulke schoenen met hakjes. Jij gaat mij die dan kopen hé?
Ilse: En wat vindt je mama daarvan denk je?
A.: Jah... Zij moet ze niet aandoen hoor!
Ilse: Nee, maar ze moet er wel naar kijken hé.
A.: Zeg! Dan kijkt ze maar eens naar mijn haren of zo.

T. (neefje): Ilse, gaan jouw voeten NOOIT meer groeien?
Ilse: Nee.
T.: Waaroooom?
Ilse: Ze zijn volgroeid.
T.: Neeee! Omdat jij teveel pintjes gedronken hebt!

Ilse: Wat is T. aan het doen?
A.: Ik weet het niet... Ga maar eens kijken want hij is verdacht stil.

G. (neefje): Ilse?
Ilse: Ja?
G.: De trap is alleen voor grote kindjes!
Ilse: Ah, voor mij dan. Ik ben wel een groot kindje hé?
G. (droog): Nee.

G.: Kijk! (wijst naar mijn oorbel) Een boemetje!
Ilse: Ja, dat zijn roosjes. Vind je ze mooi?
G.: Nee.

Ilse: Zeg eens wat ik moet tekenen! (hopend op een bloem of zon)
G.: EEN LEEUW!
...
G.:(kijkt bedenkelijk) Dat is geen leeuw...
Ilse: Zal ik iets anders tekenen dan?
G. Das een beetje dom héé.
Ilse: Wat? Mijn leeuw?
G.: Ja.

We spelen 'wie is het?' met dieren, waarvoor G. (3 jaar) eigenlijk nog een beetje te jong is:
Ilse: Is het jouwe een huisdier?
G: Nee... Kan die fa jouw een huis drage?

A: Ilse, ga je mee? Zou je dan niet iets treffelijkers aandoen? (ik draag een topje en een rokje)

1 opmerking: