woensdag 7 juli 2010

Kavantie! (6 en 7)

Dag 6 een wijnproeverij bezocht en verder naar Monte Pulciano, een stadje om in het thema van de wijn te blijven. Lederen tassen waren er ook, maar daar zal ik nu maar niet over uitwijden (het blijft hier uiteraard zwembad-eten-gerelateerd:p).

Dag 7 was een uitstapje naar Siena. Daar eerst een uur (!) in cirkeltjes gereden om een parkeerplaatsje te vinden. Woensdag is er blijkbaar een markt, zeer veel volk dus.

In Siena opnieuw het allerlekkerste ijsje van de wereld gegeten, witte chocolade dit keer. En prachtige schoenen gezien. Pareltjes. Ik keek ernaar zoals een dikkerdje naar chocoladetaart kan kijken.

En ik kan hier niet schrijven dat ik ze heb. Ze liggen nog steeds in de winkel in Siena, nadat ik ze eerst een half uur aan m'n voetjes heb gehouden. Voor het rouwproces en de verwerking en zo. Ze waren te duur. En moeilijk te combineren.

Een foto heb ik er niet van, dan zouden jullie dingen kunnen zeggen als "Oh ze zijn mooi! Ilse wat heb je nu gedaan?!". Of "Bah, chance dat je ze niet hebt.", en da's misschien nog erger.

Ook een prachtig kaarsensmeltwinkeltje gevonden. Bernadetta en Germaine hebben iets laten maken voor een vriendinnetje.


Vandaag ook voor de derde keer gegeten bij Marco (het signori/signore-restaurant). Hij is echt zo'n typische Italiaanse restaurantbeheerder (woord met dank aan Bernadetta). Het is daar ook veel lekkerder en gezelliger eten dan in het hotel. En hier in het hotel spreken ze me ook niet aan met principesa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten