zondag 4 juli 2010

Kavantie! (4)

Vandaag hebben we 5 dingen geleerd:

1. Het brood in Italië is niet hetzelfde als dat in België. Hier doen ze er namelijk geen zout in, waardoor het niet te eten is. Gelukkig geven ze hier ook vaak soepstengels, die dan weer véél lekkerder zijn dan bij ons.

2. De soep in Italië is ook niet dezelfde als die in België. Eigenlijk krijg je gewoon een dikke brij bestaande uit tomatensaus en kaas. Niet slecht, maar ook geen soep. En heel zwaar.

3. Gebakjes in Italië zijn niet dezelfde als die in België. Als je voorbij een bakkerij loopt, lokt de geur je naar binnen. Op dat moment kon ik nog wel even wachten om naar het restaurant te gaan (en ik had een minuut ervoor nog gezegd: "Oh al half één, bijna etenstijd!!") en wilde in afwachting wel zo een lekker taartje. Koekje. Ding. Jammie. Ik nam een soort hoorntje boordevol witte pudding, maar lekker dat dat eruit zag! En die geur! Ik neem een grote hap en... Oei. 't Is gelijk een beetje zuur. Het was geen vanille zoals bij ons maar citroenvulling. Bah.

4. Als je naar het toilet gaat in Italië is het best handig om het verschil tussen signori en signore te weten. Meestal staan er mannetjes op de deur, vandaag niet. In beide WC's was er een vuilbak. Dan dacht ik eens logisch na: de deur met signore was beplakt met een sticker van een soort tak met bloemetjes aan, die van signori met twee roze bloemen. Dus de Signori zijn de vrouwen! Ja niet dus hé. Maar allee. Welke man wil er nu naar een toilet met roze bloemen op de deur??



5. Aanvaard geen eten 'van het huis'. Germaine kreeg een dessertje. En vanaf het moment dat het in je mond zat, veranderde je gezichtsuitdrukking. Als je dat lekker vindt dan... Nee het kan gewoon niet. En hoe ziet zoiets eruit? Zo:


Het was een vieze cakebasis met een soort vieze slagroom en pistache (die je niet smaakte). Ook zaten er vieze roze, niet-identificeerbare bolletjes in.

1 opmerking:

  1. Jij wordt vast en zeker schrijfster. Een echte: van "the house of books"; die lees ik graag. Vooral op vakantie... over vakantie gesproken: ik vertrek volgende week naar Italië maar ben door het lezen van je blog hier serieus aan het twijfelen. Zal ik mijn rantsoen van thuis dan toch maar meenemen? Neen, dat Toscaans brood, dat is ook niet aan mij besteed ^^
    Nog een leuke vakantie verder en groetjes aan de familie!

    BeantwoordenVerwijderen