woensdag 23 december 2009

Kiwi

Gisteren was ik, samen met pakweg 1464041 mensen, naar De Slimste Mens aan het kijken.
Bij één van de fotorondes zagen we Bumba met zijn vogel: Kiwi.

Toevallig wist ik dat die vogel Kiwi heette, ja. En hoe ik dat wist zal ik nu even met jullie delen:

Ik was een tijdje geleden met mijn neefje (toen iets ouder dan twee) boekjes aan het lezen. Ahja, om later samen te kunnen discussiëren over literatuur, je kan daar niet vroeg genoeg mee beginnen!

Emma van J. Austen leek nog nét iets te moeilijk, dus nam ik maar Bumba in de trein. Met succes! We waren samen aan het wijzen en benoemen (Bumba, Bumbalu, trein, nijlpaard,...) tot we bij de vogel kwamen. Mijn neefje wees naar het vogeltje en sprak: "Kiwi."

Ilse *licht geschrokken* : "Nee, liefje, dat is geen kiwi. Da's een vogel."
Neefje: "Kiwi!"
Ilse: "Nee, VO-GEL."
Neefje: "Hmmm"

Mijn eerste discussie met een tweejarige, verloren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten