zondag 30 januari 2011

Kleine grote zus.

Germaine heeft mijn blogs nog eens gelezen. Dat doet ze niet zo vaak. Ze heeft ze ook niet allemaal gelezen, en ik kan haar geen ongelijk geven (het zijn er al 100+). Ze leest ook niet graag, bijna ironisch om mij dan als zus te hebben. We hebben dan ook altijd al het vermoeden gehad dat Germaine van de melkboer is.

Dus, Germaine heeft énkele van mijn blogs herlezen. Uiteraard, natuurlijk, vanzelfspekend alleen de blogs met het label 'Germaineke'. Volgens haar is het al te lang geleden dat ik dat labeltje nog eens gebruikt heb, wat schandalig is, want ze vindt zichzelf namelijk nogal vermeldenswaardig. Een beetje narcisme is haar niet vreemd. Maar groot gelijk hoor, Germaineke!

Ik heb een goede band met mijn zus. Ze weet zowat alles over mij, en ik mag hopen dat dat omgekeerd ook zo is. (Germaine?:p) Ik vind het leuker om wel een zus te hebben dan geen zus. Ik herinner me nog dingen uit mijn enig-kindperiode, en Germaine zorgde van in het begin voor een beetje meer leven in de brouwerij.

Mensen zijn vaak jaloers op onze zussenrelatie. En terecht! Maar zijn wij altijd zo close geweest? Euh... Naah. Ongeveer van Germaines tweede tot haar negende levensjaar, hebben we elke dag ruzie gemaakt. Pas op mensen, dit is geen overdrijving. Ik bedoel ook wel echt élke dag. We stonden bekend als de ruziezusjes, Germaine en ik. Mensen wilden ons niet (samen) in hun buurt, omdat we elkaar na drie minuten al in de haren vlogen.

Denk daar maar eens over na. Wij hebben letterlijk moeten vechten voor onze sterke band, en dat gevecht begon z'n vruchten af te werpen toen Germaine negen à tien was. Nu is ze dertien.

Vaak zeggen mensen dat we zo verschillend zijn. Germaine heeft donkere haren, ik lichte. Zij is groot (vanuit mijn standpunt:p), ik ben klein. Ze is een tiener, ik ben volwassen (of zoiets). Ze houdt van wetenschappen, ik van taal. Germaine is goed in sport, ik in muziek. Ze houdt van jeans en sportieve kleding, ik van jurkjes en bloemetjes.

We zijn zo anders, maar toch ook weer hetzelfde. We zijn yin en yang.

Germaineke, Dina, mijn kleine grote zus. Ik zie je graag, maar dat weet je. Zusjes voor altijd!

5 opmerkingen:

  1. Wat lief! Ik had vroeger echt altijd ruzie met mijn broer, pas toen hij uit huis ging (ik was 16 a 17 en hij drie jaar ouder) werden we de beste vrienden. We doen nu nog steeds veel samen en praten veel met elkaar. Soms gaat er gewoon wat tijd overheen om elkaar beter te begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. melkboer, melkboer, ik denk nog steeds dat het de brouwer was ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en nu begrijp ik waarom Germaineke gisteren vroeg wat narcisme was, kan je zo eens wat cursus in blogvorm gieten ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe lief :)
    PS: 'k sta hier nog langs de kant, maar dat deel is al dood!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. aaaaah <3
    Stijn en ik hebbe ook byna elke dag ruzie, en ik ben ondertussen 13 :') (morgen 14 [A'])

    BeantwoordenVerwijderen