dinsdag 11 januari 2011

Kenmerkenlijstje

Athea blogde daarnet over haar eisenlijstje voor een toekomstig lief. Ik vond het wel leuk om zo'n lijstje van iemand anders te lezen, en begon na te denken over wat ik eigenlijk wil in een toekomstig lief. Ooit hè, over vier jaar misschien;).

Had je me dit een jaar of drie, vier geleden gevraagd, ik had je zonder 3 seconden te aarzelen een heel lijstje opgesomd. Een lijstje vol uiterlijke kenmerken, welteverstaan. En dat lijstje wil ik jullie uiteraard niet besparen.

-Hij moet blond tot donkerblond zijn.
-Het liefst bruine ogen.
-Lengte: ongeveer 1m75 tot 1m80.
-Hij moet gespierd zijn!
-Hij moet grappig zijn.
-Hij mag niet roken.
-Hij moet vier kinderen willen.
-Hij moet even oud zijn als ik.
-Hij moet muziek spelen: gitaar (kan ik niet), piano (vind ik sexy) of cello (kan ik niet en vind ik sexy).
-Hij moet een naam hebben die bij de mijne past. Bij voorkeur Daan.

Absurd hè. Ik weet het. Volgens mij bestaat hij niet eens. Gelukkig heb ik nu niet meer zo'n lijstje nu. Ik zou eigenlijk al serieus moeten nadenken, over uiterlijke kenmerken dan. Vroeger vond ik blonde, niet te grote jongens superknap, nu vallen mij vooral grote, stoerdere jongens op. Smaken veranderen, zeker?

Het lijstje nu:

-Hij moet groter zijn dan ik. Geen issue, ik ken geen jongens die (iets meer dan) anderhalve meter groot zijn.
-Gespierd is leuk, maar belangrijker: geen buikje!
-Hij moet kaas lusten. Net nu jullie dachten dat mijn absurde eisen eruit gegroeid waren, ha! Ik ben dol op kaas en in zowat elk lievelingsgerecht van mij zit kaas. Ik heb géén zin om voor hem apart te koken.
-Humor is belangrijk, maar hij hoeft geen komiek te zijn.
-Geen roker, bij voorkeur. Ik rook zelf ook niet.
-Hij hoeft nog niet over kinderen na te denken.
-Leeftijd... Pff, hij mag niet op pensioen zijn?
-Muziek spelen en creatief zijn is tof, omdat dat mijn interesses zijn. Gelukkig heb ik ook nog andere interesses;).
-Hij moet om kunnen gaan met mijn vrouwelijke variant op bindingsangst. En vooral: hij moet die bindingsangst kunnen laten verdwijnen uiteindelijk, misschien vrij belangrijk...

Goh, nu heb ik hier een lijstje, maar gedetailleerd (behalve de kaas en het buikje) is het eigenlijk niet. Ik zou eens kunnen nadenken over de perfecte man, zowel uiterlijk als innerlijk. Maar volgens mij gaat dat énorm vervelen, zo'n man die alles heeft en doet wat je wil. Perfectie is saai, ik streef die zelf ook niet na. En ik denk dat 'verliefd op hem worden' als eis al moeilijk genoeg wordt.

12 opmerkingen:

  1. Vooral die laatste alinea ... lijkt mij het belangrijkste ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon schoon! Lijkt me 'n lekker dier :) Zeker de blonde god van eerst.

    Nee, blij om te lezen dat er nog iemand liever geen roker heeft, maar tegenwoordig roken er zoveel, niet? Pff.

    Enneuh, ook ik ga voor nog 3 jaartjes feestjes en vrijheid. Eerst diploma enzo hé? :-D

    Véél succes met de examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah ik heb ook zo'n lijstje op mijn blog staan! Ooit eens geschreven. Maar dat van kaas heb ik er niet opstaan en ga ik denk ik wel toevoegen, want ik ben echt een enorme kaasliefhebber! Dat is echt een goede eis :D
    Maar goed, uiteindelijk eindig je toch wel met iemand die het tegenovergestelde is :') zo vind ik nu iemand interessant die maar aan heel weinig uiterlijke eisen voldoet (en de innerlijke ben ik nog niet over uit :P), zo draagt hij echt foute schoenen en dat vind ik verschrikkelijk, maar hij is zo leuk dat ik wel wil proberen dat door de vingers te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omai, omai! Volgens mij was dat vroeger ook zo bij mij :p Gespierd, groter, grappig, knap :p
    Dat zijn zo de typische dingetjes é :p
    maar nu is het gewoon: een totaalpakketje... Ik denk niet dat ik nog een type heb... Gewoon, het moet kloppen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha mijn vriendje is het ook het omgekeerde van mijn vroeger beeld van sexgod (zie blunder nr 2 =D ). Behalve dat hij gitaar speelt. Muzikanten zijn sexy en zullen dat ook altijd blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik moet vaststellen dat mijn "lijstje" zelden overeenkomt met de dame in kwestie....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooit in mijn jonge jaren had ik ook een lijstje, maar mijn hemel ik trouwde met een man die iets kleiner was. Hij waste zich maar eens in de maand, ja dat heb je dan als je als maagd het huwelijk in gaat. Nu is dat beter eerst proef liggen en dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.Mijn lijstje is nooit uit gekomen jammer? Ach misschien niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, ik herken mijn lijstje hier zo erg in :P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé, waar zijn de krullen naartoe uit je oude lijstje? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, vroeger ging het met vriendinnen ook over het perfecte lief. Een van men eisen wat dat hij zeker groter moest zijn dan mij (ik ben 175cm), nuja men lief is toch wel de volle cm groter :p
    Pumps met een hakhoogte van meer dan 4cm worden dan ook enkel gedragen als ik uitga met vriendinnen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig kan je sinds enkele dagen de perfecte kaassaus maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. yes, ik blijk alweer bijna de ideale man ;)
    juist geen muziekinstrument =/

    BeantwoordenVerwijderen