maandag 27 september 2010

Koeienfiets af.

Nu denkt iedereen dat ik op deze eerste dag van het schooljaar mijn koeienfiets heb laten pikken. Dat is niet zo, gelukkig. Wat ik bedoel met de titel, is het feit dat mijn koeienfiets zijn schoonheid aan het verliezen is. Het lelijke groen komt al piepen tussen het wit met zwarte vlekjes. Tijd voor een neuw laagje verf!

Voorlopig kan ik dit nog niet doen om de volgende twee redenen: 1. Ik kan niet lopen zonder Lel en Del (*) en 2. Gebrek aan graffiti of verf. 1 impliceert ook dat ik 2 niet kan kopen.

Als je in de zetel zit moet je je tijd nuttig besteden. Ik hou me bezig met nadenken over mijn de belangrijke dingen des levens en nail-art. Eén van die belangrijke dingen des levens is mijn nieuwe fietskleur. Ik laat jullie even mijn gedachtengang volgen:

De fiets terug koe verven, is geen optie omdat ik eens iets anders wil, zo na een jaartje.

Zebra? Nee, dat ben ik een beetje beu. Mijn nagels zijn al zebra (cf. de nail-art) en mijn gips ook.

Giraf? Dat was mijn oorspronkelijk plan. Maar er staat al en giraffenfiets in Leuven, waarop geschreven staat: Ceci n'est pas une girafe. Een beetje een spijtige zaak omdat IK daar niet opgekomen ben...

Luipaard? Lijkt me vrij moeilijk. En mijn kotgenote heeft al een stukje luipaard op haar fiets.

Dan had ik ineens twee fantastische ingevingen: blauw met oranje goudvissen/goen met rode lieveheersbeestjes. Mijn gouden stuur blijft behouden. En omdat ik dus niet(**) kan kiezen, spoor ik jullie aan om dat te doen!

Of ik jullie mening ook effectief volg... Dat zien we dan wel weer;)

(*) de namen die ik aan mijn krukken gaf.
(**) ik heb een voorkeur voor het ene, maar denk dat het andere mooier zal zijn omdat ik beter ben in het tekenen van die dieren. Hard one!

2 opmerkingen:

  1. Ik wil even reageren dat mijn stem toch wel voor 10 telt, en dat daardoor toch de groene fiets met rode lieveheersbeestjes aan het winnen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neeeee blauw met goudvissen!

    BeantwoordenVerwijderen