maandag 20 september 2010

Krak zei de voet.

Ik ben net thuis van een weekje Zwitserland. De combinatie chalet-acht vrienden zorgt gegarandeerd voor een supervakantie! Het werd een week vol jungle speed, toblerone, Lie to me, kaas, gezelligheid, wijn, films, culinaire hoogtepuntjes, wandelingen, barbecues, hout sprokkelen en enorm veel gelach.

Logisch dat ik een souvenirtje wilde. Dat kan in de vorm van iets materieels, maar ook evengoed foto's of herinneringen. Deze laatsten zijn er in overvloed in mijn hoofd maar omdat dit een supervakantie was, wilde ik er ook graag ééntje op m'n lichaam. Zoals de krassen op mijn benen die ik had na kazoukampen. Of het litteken naast m'n rechterknie door te zwemmen langs koralen in Egypte.

Nadenkend over welk letsel ik mezelf deze keer wilde geven, wandelde ik in de bergen. We hadden net chocolaatjes en wodka van de bomen geplukt dus de sfeer was dik in orde. Ik hoor jullie mentale ze-overdrijft-weerzuchtjes al tot hier, maar dit is echt zo. Hoe het komt dat jullie daar nog nooit van gehoord hebben? Omdat die wodka- en chocoladebomen alleen maar in Stand staan, en laat dat nu net een redelijk onbekend bergdorpje zijn. Vandaar.

Ik dartelde verder een hellingetje af toen ik ineens een ingeving kreeg. Wat als ik hier nu eens mijn voet omsla? Perfect voelbaar tot na Zwitserland. Ook kan ik dan lekker wat dramatiseren, want dat doe ik graag. Dan moeten de drie oersterke venten die mee waren me dragen... Ach, ik heb toch geen zin meer in stappen.

Dus met vreugde wil ik u melden dat ik sinds zaterdag behoor tot een kleinere groep van onze bevolking. Ik ben namelijk voor 3 weken een andersvalide, specifieker: gevoeticapt. Het verdict was nogal gescheurde ligamenten én een stukje bot afgesplinterd.

Wanneer mensen me zien met mijn gips en krukken zullen ze hoogstwaarschijnlijk "ai" en "auw" denken. Maar ikzelf zie eekhoorntjes, bergtoppen en lachende gezichten. Ik zal Zwitserland nog minstens 3 weken indachtig zijn... Het ongemak neem ik er dan wel even bij.



Special thanks to C. P. K. D. R. N. en L. voor het doktertje spelen. En natuurlijk voor de leuke week!

2 opmerkingen: