zaterdag 11 september 2010

Kga naar Zwitserland, daag.

Eén of ander breed lachend meisje vroeg me om nog eens een blog te schrijven. Eigenlijk zou ik nu heel droog "Ik ga naar Zwitserland, daag!" moeten schrijven. Maar omdat ik dat dat breed lachende meisje dat niet wil aandoen, schrijf ik een langere blog!
Als u van mooi uitgewerkte samenhangende columns met een plot én climax houdt, lees dan niet verder. Dit wordt een impressie van de gedachten die ik op dit moment heb, en gedachten hebben net onsamenhangendheid als kenmerk (de mijne toch).

Welkom in het hoofd van Ilse! Op dit moment denk ik aan de metro, meer bepaald aan de kiss & ride. Ik heb daar vorige week iets in gepost, aan een jongen naast me in de trein. Nee, ik heb er geen e-mailadres onder gezet zodat hij me kan mailen over welke namen we aan onze liefdeskinderen zullen geven. Die heb ik namelijk al lang zelf beslist. Waarom dat postje dan? Wel, hij was naar Friends aan het kijken, die jongen. En dat is nu net een beetje mijn zwakke plek. Had hij op dat moment meer zin gehad in House (sorry davincihadgelijk) dan was hij mij totaal niet bijgebleven denk ik. Mijn berichtje haalde de metro (joepiejeee).

Morgen ga ik 10 uur lang jungle speed spelen in de auto. *hoopt dat haar reisgenoten wat inventiever geweest zijn*

Conversatie tussen mij en zieke Germaine daarnet:
Ilse: Zeg, jij had nog Zwitserse franken hè?
Germaine: Neeeh.
Ilse: Maar daarnet zei je van wel?
Germaine: Jaaah.
Ilse: Waar liggen die dan?
Germaine: Neeeh.
Ilse: In je portemonnee?
Germaine: Kweeeenie.
Ilse: Waar ligt die?
Germaine: Kweeeenie.

Wat is het verschil tussen een zilveruitje en een zilveruitje?
Niks.
(deze heb ik niet zelf verzonnen).

Conversatie tussen mij en de papa:
Papa: Vergeet die chocolade niet te kopen hè.
Ilse: Ja maar misschien op de terugweg? Anders gaat dat smelten.
Papa: Dat gaat niet smelten.
Ilse: Nee? Waarom niet?
Papa: Omdat het daar koud gaat zijn!
Ilse: Nee! Want overal waar ik kom, schijnt de zon.

Nagelknipper? Check. Ipodkussen? Check. Water? Check. Identiteitskaart? Check.

Tijdens de blok:
Ilse: Aan welk wiel maak jij je fiets vast? Voor- of achterwiel?
L.: Aan mijn middelste.
Ilse: Je middelste wiel...??
(lachsalvo van 5 minuten)

Ik doe niet aan cola light. Ook niet aan autorijden. En niet aan deodorant.

Mocht elke conducteur zo vriendelijk zijn als degene die me een compliment gaf, zou het aantal depressies in België drastisch verminderen. Alsook de klachtenbrieven aan de NMBS.

Ik doe wel aan liegen (cf. dat van die deodorant).

Chocolade is toch eigenlijk wel lekker hè. Zou ik naar beneden gaan? Een mignonettke of zo. Maar eigenlijk is het al laat hè. Goh. Misschien... Het is nooit te laat voor chocolade.

Hoeveel minuten/uren slaap ik morgen in de auto? Normaal gezien zeker 6, maar nu deel ik de achterbank met 2 andere mensen. Mijn papa zegt minder dan een uur. Ik zeg minstens twee uur. Wat zeggen jullie?

Yes! De dvd-speler gevonden voor in de auto. Nu ben ik het inventiefst van iedereen.

Verdomme zeg! Gezoem. Een vlieg. Ga daar weg, rotbeest. Ik wil slapen! Wanneer moet ik ook weer opstaan? Ah. Over 4 uur. Goed bezig Ilse.

Slaapwel! Tot volgende week.

4 opmerkingen:

  1. Amai,verdient dat breedlachend meisje dat wel? ;-)
    Puh, friends komt slechts aan de hielen van House, en House is kreupel. Nu jij!
    Nice job met de kiss&ride, ik las dat vorige zomer altijd. Metro is de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! Veel plezier in Zwitserland!! En het is inderdaad nooit te laat voor chocolade!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ilse echt moe is, slaapt ze sowieso. Tenzij ze nog heel veel te vertellen heeft.. Maar er zijn films, dus zet the saw 4 op, en ilse valt gegarandeerd in slaap. =D

    @davindihadgelijk : booeee house. Friends ruled.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben blij Laurien, dat je de verleden tijd gebruikt. Friends ruled, 5 years ago...

    BeantwoordenVerwijderen