dinsdag 3 augustus 2010

Koppig? Germaine? Neuh.

Het is algemeen geweten dat kleine zusjes (deels) opgevoed moeten worden door hun oudere zus. Ik zeg 'oudere zus' want 'grote zus' mag ik niet meer zeggen van Germaine. Ik ben me er trouwens van bewust dat de autoriteit die ik probeerde uit te stralen aan het begin van dit bericht een stuk afgekracht wordt door de vorige zin. Maar dit geheel ter zijde.

Germaine is nog maar 12, bijna 13, dus het is nog niet te laat. En toen ze vandaag zei: "Ik wil de Flair", dacht ik meteen aan het verwaande prinsesje van gisteren en greep ik in. Ik antwoordde: "Zeg! Ik wil, ik wil..."

Wat Germaine zou antwoorden in de perfecte wereld:
"Allerliefste zus, mag ik alsjeblieft de Flair?"
Wat Germaine antwoordde in deze gebrekige, maar wel echte wereld:
"Gééf mij de Flair dan?"

Tss. Er is nog werk aan.

4 opmerkingen: