dinsdag 5 januari 2010

Komst van het nieuwe jaar

Beeld je even in: Het is net 2010 geworden. Je roept "Gelukkig nieuwjaar!" en geeft drie kusjes aan de persoon naast je. Die kijkt je met verwachtingsvolle ogen aan. "En euh... Een goede gezondheid", wens je.

Nieuwjaarswensen... Op zich zijn ze niet zo erg, zolang ze ook maar een beetje persoonlijk zijn. Anders zeg je beter gewoon niets. Als je als single het nieuwe jaar start ben je het wel beu om 38779 keer "En een goed lief!" te horen.

Toen het 2009 werd, zei iemand me: "Ik wens gewoon dat je je gelukkig voelt in het nieuwe jaar. Je verdient dat, want je bent toch zo'n tof meisje!"

Leuk, heel leuk.

Wel, hier zijn wensen die ik kreeg tijdens het eerste uur van 2010:
"En een goede blok hè!"
"En nog veel succes met 't studeren hè!"
"Ik wens je goede resultaten!"
"Ik wens dat je mag slagen dit jaar... In eerste zit!"
"Goed studeren hè, in 2010!"

Het éne moment waarop je even niet aan studeren wil/hoeft te denken.

Een goed lief kreeg ik niet één keer. En geluk? Och nee, dit jaar liever presteren, presteren, presteren!

Of hoe je toch kan veranderen van een leuk meisje naar een meisje waarbij alles rond studies draait... Ik zal de schuld maar aan de periode geven waarin nieuwjaar valt.

Hoe dan ook, ik wens iedereen een fanta-tastisch 2010, de wens denkt u er zelf maar even bij.

1 opmerking:

  1. Oh nee, geen 'fanta-tastisch' jaartje, ilse ;)
    En inderdaad, dat waren exact de wensen die ik dit jaar kreeg. En ik wens je toe wat ik op facebook ook al heb gezegd:
    Geluk maak je voor een deel toch zelf, 't is maar hoe je het bekijkt. Geef elke dag van 2010 de kans de mooiste van je leven te worden.
    En als je met die gedachte elke dag opstaat, kan er toch niet zoveel mislopen hé. ;)
    Tot vrijdag! =D

    BeantwoordenVerwijderen