donderdag 12 november 2009

Karolientje

Wist u dat er karolientjes bestaan in de vorm van een euroteken?
Weet u überhaupt wel wat karolientjes zijn?
Karolientjes of piknikken zijn hetzelfde als nic-nac'jes.

Aaaah.

Ja, ik heb dit écht opgezocht op wikipedia. Maar wees gerust, hierover zal dit bericht niet gaan (hoewel ze heel lekker zijn dit jaar).

Wel over het feit dat ik vandaag iets zag wat me een beetje verbaasde. Ik zat in de les, en voor mij zaten er twee meisjes. Dit op zich is niet echt verbazend, tot er één meisje, laten we haar Karolientje noemen, een briefje begon te schrijven. Voor het meisje naast haar.

Ik dacht dat de tijd van briefjes schrijven tijdens de les voorbij was. Al làng voorbij. Zeker in aula's waar je zelfs op je dooie gemak kan bellen zonder dat de prof ook maar iets in de gaten heeft. (citaat van D.)

Maar voor deze meisjes dus niet. En natuurlijk, toen Karolientje begon te schrijven viel m'n oog er meteen op. Ik was niet van plan om het te lezen. Echt niet. Ze heeft recht op haar privacy, ik zou het ook niet leuk vinden moesten andere mensen lezen wat ik toevertrouw aan een vriendin.
Maar als ik iets persoonlijks wil vertellen aan iemand schrijf ik het dan ook niet op een briefje dat ik doorgeef in een aula, waar iedereen dicht bij elkaar zit.

Het viel echt op. En als een soort automatisme lees je mee. Al gauw kreeg ik door dat de twee meisjes naast mij ook aan het lezen waren. We keken elkaar aan en begonnen te lachen.

Karolientje bleek de raad van haar vriendin te vragen. Ze vroeg zich af, en hierbij citeer ik: "Hoe zou ik vanavond een kusje kunnen afsmeken van Johnny?" (ik gebruik even een pseudoniem, want de echte naam ben ik vergeten) "Ik weet het niet, misschien kan je doen alsof je zat bent?"

Deze meisjes zijn géén 16 meer, neen. Dus vond ik het een beetje raar. Ik wist trouwens niet dat jongens als een blok vallen voor meisjes die niet meer op hun benen kunnen staan en zeggen: "Oh my god, ik ben z-zoooo zat". Maar misschien ligt dat gewoon aan mij.

Ze gingen er nog even verder op in, Karolientje zei oa. "Ja, ik ga wel een paar slokjes drinken, want dan kan ik beter flirten" en "Maar ik ken hem eigenlijk helemaal niet".

Dé grote vraag is nu of deze jongen zal ingaan op haar avances. Ik ga vanavond eens extra opletten of ik Karolientje niet ergens zie muilen, lebberen of toten (zoals ze dat zo mooi zeggen). En als ik haar niet zie, vraag ik haar volgende week wel hoe het nu met die jongen afgelopen is.

1 opmerking: