donderdag 7 oktober 2010

Kleverig...

Vandaag kreeg ik een nieuw vak: spreek-en presentatietechnieken. Klinkt ongelofelijk cool, toch? Maar niet dat ik er zo naar uitgekeken heb. Er verspreidde zich namelijk het nieuws dat we als eerste test moesten spreken voor een camera, om dat achteraf met de groep te bekijken.

Daarbij werd er gelet op lichaamshouding. Probeer maar eens een vorm van lichaamshouding te hebben als je op twee krukken steunt. Ah, ironie.

Aangekomen in de les, kregen we elk een blaadje met een tekst op. "De tekstjes kunnen nogal pikant of absurd zijn... Maar dat is om jullie om te laten gaan met schaamte en zo." Er waren tekstjes over knuffelparty's, de mannenpanty, varkens, gsm's en popsongs. En waarover ging het tekstje dat ik toegeschoven kreeg?

Sperma. What else? Het heette "Kwaliteit sperma beter dankzij overspelige vrouwen"

We kregen een kwartier (!) om het tekstje te lezen, samen te vatten en er een presentatie van te maken. Let als het even kan ook op lichaamshouding, AN, articulatie, oogcontact, een leuke inleiding en alle andere essentiële dingen bij een presentatie. Op twee benen kunnen staan wordt hierbij geadviseerd, maar het is geen vereiste.

Het was een oefening in groepjes van twee, dus werd er onderling wat overlegd onder het alziende oog van de docent. "Het is grappig om langs jullie te passeren. Ik hoor altijd de pikante dingen uit deze hoek komen.". Ja, sorry dat we het over de kleine testikels van dominante gorilla's hebben, maar dat staat er nu eenmaal zo! Had je ons maar een andere tekst moeten geven!

Bij zulke overleggingsmomenten valt er ook altijd een abrupte stilte, waarin plots één persoon moet hoesten of zo. Of iemand nog een woord zegt op de seconde dat de rest van de groep net toevallig zwijgt. Herkenbaar? Deze keer was ik de gelukkige. Gehoest of genies? I wish. Tijdens het stiltemoment sprak ik de magische woorden: "kleverig sperma."

Het was een beetje awkward. De meeste mensen keken vreemd, een vriend (aan de andere kant van de klasgroep) keek me aan en lachte. De docent zag er ook wel de humor van in.

Volgens mijn kotgenote L. was het meant to be dat ik die tekst kreeg en bijgevolg "kleverig sperma" zei. En ik... Ik kan haar geen ongelijk geven.

5 opmerkingen:

  1. ik heb echt luidop moeten lachen bij deze! Ik ken het gevoel =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha hilarisch!
    Nou ja, als dit is wat me te wachten staat bij het studeren van taalkunde. Een gewaarschuwde vrouw is er twee waard zeker.
    :'D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Ik heb medelijden met je, Ilse :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha. Hier had ik graag bij willen zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha! Heb medelijden met je, maar had er graag bij willen zijn ;D

    Lots of Love, Voguelle (eerst HippThingz)

    BeantwoordenVerwijderen