dinsdag 9 november 2010

'k ben blij dat je in mijn team zit, lezer.

Frequently Asked Questions.

Hoe gaat het met je voet?
Goed, bijna geen last meer van. Ik mag zelfs terug sporten! Bij de vorige scheur had meer last, ik heb toen ongeveer een half jaar lang beide (?) voeten opvallend vaker omgeslagen. Nu heb ik dat niet *klopt hout af*.

Hoe gaat het met je blog?
Ook goed! Ik krijg er de laatste tijd weer redelijk wat reacties op, bijna altijd positief eigenlijk. Niet omdat alles hier van zo'n hoog niveau is (en da's ook niet de bedoeling!), maar mijn redenering gaat als volgt: Als mensen Het mag geen naam hebben maar niets vinden, nemen ze ook de moeite niet om er kritiek op te geven. En komen ze gewoon niet meer terug, vrij logisch. Als ze het wel leuk vinden, geven ze me wel eens een complimentje, op een momentje waarop het eens past. (Bijvoorbeeld om 6u 's ochtends aan een kampvuur). Dan denken ze: Allee, Ilse gaat daar gelukkig mee zijn. Wat ook effectief zo is!

Soms ben ik ook echt verwonderd over wie dat hier allemaal leest (in positieve zin). Ik vraag me wel af of degenen die in het begin laaiend enthousiast waren over mijn schrijfsels, m'n blog nu nog steeds (even regelmatig) lezen. Ik denk zelf van niet, maar ik heb er ondertussen ook weer heel wat nieuwe lezertjes bij.

Heb je veel lezers?
Geen 2000, maar ook geen 5. Met andere woorden: ik ben tevreden over mijn statistieken. Ik kan zien hoeveel mensen er op m'n blog komen, maar niet wie dat precies zijn. Dus no panic, lurkers! Die statistieken waren ook wel opvallend hoog in augustus en opvallend laag in september... Ik denk dat dat een mooi beeld geeft van de leeftijdscategorie van mijn lezers;)

Maar alles kan beter, dus het wil niet zeggen dat jullie dat venstertje hier mogen sluiten hè! Maak maar schaamteloos reclame, ik doe dat zelf weinig. Bijna niet op facebook (er staat een link ergens op mijn profielpagina maar ik geef geen updates wanneer er een nieuw berichtje is), soms IRL. Maar alleen als het in de context past... Niet vaak dus;).

Ga je ooit stoppen met bloggen?
Alles is eindig... Ook Het mag geen naam hebben. De site blijft waarschijnlijk wel altijd toegankelijk, maar er komt een tijd dat er geen nieuwe berichtjes meer zullen verschijnen. Ik heb al een paar niet-concrete plannen in die richting, maar die zullen waarschijnlijk pas voor in 2011 zijn (dus profiteer ervan!:p).

Oei, eindig ik nu te negatief voor diegenen die graag het reilen en zeilen van Ilse lezen? Ik blog nu al iets meer dan een jaar, maar het is niet mijn eerste blog. Die schreef ik toen ik 14 was (en nee, jullie krijgen daar NIET de link van). Ik wil maar zeggen dat als ik stop met bloggen, er veel kans is dat ik ooit terugkom. En als dat niet zo is, kunnen jullie over een paar jaartjes gewoon mijn columns in Flair lezen.

En onder het motto zonder lezers geen weblog, zou ik nu eventjes de focus van mij en mijn berichten naar jullie willen schuiven. Dus, sta eventjes recht en applaudisseer maar voor jezelf, uit naam van Ilse... Want jullie zijn een fantastisch publiek!

10 opmerkingen:

  1. Nu wil ik dus sowieso wel een link! ;p
    (BTW reclame maken op Facebook of Twitter helpt enorm. Je kunt bij Facebook gelijk zo'n linkje in je bericht zetten, en dan zie je de eerste paar zinnen van de blog al. Hoe leuk is dat!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zalig! Ik ben er nog steeds hoor. =D Hm, en die link moet echt wel nog ergens te vinden zijn als ik eens goed zoek.;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak alleen reclame met Twitter en BlogLovin'. Het helpt alle 2 enorm!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen twitteraccount, maar ik ga er ooit ééntje aanmaken. 'k Zou wel niet weten wie er mij in godsnaam zal volgen, want de meeste vrienden/lezers hebben geen twitter denk ik. En die bloglovin', dat systeem snap ik zo nog niet;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaat Eva Longoria scheiden!? Ö
    Is het echt definitief??
    Waaaattt???

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. JAAAA, het stond in de metro dus het is definitief!:o en ze heeft het naar 't schijnt ook getwitterd. Allez, ik vond die zo leuk samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben vol ongeduld aan het wachten op een tekstje over de voorbije week ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor Maes : voorbije week ? Moet ik me zorgen maken ? Suzi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey,

    Ik ben hier ook op je blog beland :) Kheb alles meteen gelezen en ik vind het echt super hoe je dat doet! Zelf heb ik voor school ook een blog moeten aanmaken, al heb ik niet altijd zin om hem up to date te houden. Doe zo verder Ilse! :)

    BeantwoordenVerwijderen